Informatie over aanmeten, service en verlies verzekering.


U kunt het toestel door ons laten aanmeten. Ook bestaat de mogelijkheid om de service en reparatiekosten af te dekken voor een periode van 5 jaar. Daarnaast bestaat er ook nog een verzekering tegen verlies- en diefstal. De tarieven zijn als volgt:

Voorafgaand aan het aanmeten vindt er eerst een Intakegesprek plaats. Tijdens deze intake, worden uw oren otoscopisch beoordeeld en wordt een gehooronderzoek uitgevoerd waarbij middels tonen en woordjes de aard en zwaarte van het gehoorverlies in kaart wordt gebracht. Daarna vindt een inventarisatie plaats van de luistersituaties waarin u de meeste last ondervindt van het gehoorverlies. Vervolgens wordt het systeem op maat aangepast en ingesteld en ontvangt u informatie over de verwachtingen in de praktijk. U krijgt de gelegenheid om in een periode van enkele weken ervaringen op te doen en te wennen aan het nieuwe geluid.Tijdens controleafspraken wordt de vooruitgang geëvalueerd.

 

De kosten zijn als volgt opgebouwd:

  • Aanpastarief (gehooronderzoek, intakegesprek, controles) 350,00 per toestel.
  • Reparatiegarantie voor een periode van 5 jaar 200,00 per toestel.

 

U heeft een fabrieksgarantie van 2 jaar op het toestel. Dit betekend dat reparaties aan het systeem 2 jaar lang kosteloos door de fabrikant worden uitgevoerd. Daarna zijn deze kosten voor de gebruiker. Kosten bij een defect door gebruik zoals een defecte luidspreker of een oorstukje vallen niet onder deze garantie. Ook kosten van gebruiks- en verbruiksartikelen zoals batterijen, tips en filters zijn niet gedekt. U kunt bij ons hiervoor wel een service abonnement afsluiten. Dit abonnement verlengt de garantietermijn naar een periode van 5 jaar.

 

Er bestaat een Comfort en Comfort-Plus abonnement waarvan de kosten respectievelijk 5,00 of 7,00 per maand zijn. U kunt meer informatie vinden in onze folder "Service Abonnementen".

U kunt het toestel verzekeren tegen Verlies en Diefstal. Er bestaan 2 opties, een tegen nieuwwaarde en een tegen dagwaarde. De dagwaarde verzekering is een onderdeel van ons service abonnement. De verzekering tegen nieuwwaarde besteden wij uit aan de firma De Haan & Buijs.

 

De kosten van de eerste optie zitten dus verdisconteerd in het serviceabonnement. Bij de 2e optie wordt de premie bepaald door een vast percentage van de aanschafprijs.